Administratorem oraz właścicielem serwisu internetowego działającego pod adresem domeny internetowej firma.transportowa.com.pl jest spółka Idea Business z siedzibą w 34-122 Wieprz przy ul. Lawendowej 11, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001115184, Regon 529107518 , NIP PL5512667106 (kapitał zakładowy w wysokość 50.000 Pln).
Telefon 605 517 309
Rozdział I. Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa rodzaje oraz warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Idea Business Sp z o.o. zwaną dalej „Usługodawcą”, „Serwisem”, „Platformą Transportową” lub „Administratorem” oraz korzystania z internetowego serwisu internetowego "Katalog Firm | Poradnik" działający pod domeną firma.transportowa.com.pl , jak również warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie takich usług, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie do świadczenia usług drogą elektroniczną, w szczególności do składania oświadczeń woli w postaci elektronicznej, stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej .
3. Użyte w regulaminie określenia należy rozumieć następująco:
Usługodawca / Serwis / Platforma Transportowa /Administrator – Idea Business Sp z o.o.. z siedzibą w 34-122 Wieprz przy ul. Lawendowa 11, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001115184,
Serwis / Platforma Transportowa – internetowy serwis pod nazwą "Katalog Firm | Poradnik" prowadzony przez Administratora w języku polskim, umożliwiający zamieszczanie i przeglądanie ogłoszeń, przeglądanie treści informacyjnych oraz platformy szkoleniowej, dostępny w domenie internetowej firma.transportowa.com.pl, a także w ramach połączonych i zintegrowanych serwisów internetowych prowadzonych przez Administratora pod domeną baza.transportowa.com.pl - "Tablica Ogłoszeń",
Użytkownik / Usługobiorca / Zleceniodawca - osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, działająca przez swoich uprawnionych przedstawicieli, która w trybie przewidzianym w Regulaminie utworzyła Konto,
Konto - dostępne dla danego Użytkownika po aktywowaniu miejsce w Serwisie, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Usługi oraz wprowadza i zarządza danymi, opisami i innymi elementami związanymi z udziałem w Serwisie. Konto zakładane jest w oparciu o adres e-mail Użytkownika,
Adres elektroniczny - oznaczenie systemu teleinformatycznego umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej,
Ogłoszenie / Wizytówka Firmy – sporządzona przez Użytkownika zarejestrowanego w Serwisie, będącego przedsiębiorcą lub reprezentującą firmę działającą w branży transportowej lub spedycyjnej, pod warunkiem posiadania wymaganych licencji i zezwoleń. Ogłoszenie może dotyczyć usług świadczonych przez firmę lub innych aspektów jej działalności, zgodnie z zasadami przewidzianymi w Regulaminie,
Zweryfikowana Firma – status przyznawany wizytówce firmy (ogłoszeniu) w katalogu firm transportowych i spedycyjnych - Użytkownikowi Serwisu, który spełnił wymogi określone w regulaminie serwisu,
Towar — rzecz, usługa lub prawo oferowane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą być przedmiotem ogłoszenia, nabycia zgodnie z niniejszym Regulaminem,
Platforma Szkoleniowa – Akademia Platformy Transportowej – to dedykowana w Serwisie sekcja edukacyjna, oferująca dostęp do bezpłatnych lub płatnych kursów i materiałów szkoleniowych dla zarejestrowanych Użytkowników. Szkolenia są skierowana do osób działających w branży transportowej, w tym kierowców, dyspozytorów i logistyków, umożliwiając zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie zagadnień branżowych – transportu . Użytkownik korzystający z Platformy Szkoleniowej zobowiązuje się do przestrzegania zasad określonych w Regulaminie Serwisu, a dostęp do materiałów jest możliwy wyłącznie na zasadach tam przewidzianych,
Zablokowanie konta / Zawieszenie konta - nałożenie przez Administratora ograniczeń na funkcjonalność usług w Serwisie dla danego konta Użytkownika, co oznacza zaprzestanie wyświetlania wszelkich ogłoszeń tego Użytkownika, wygaśnięcie prawa i możliwości technicznych do stworzenia, umieszczenia i opublikowania nowego ogłoszenia, korzystania z zasobów zarezerwowanych dla zarejestrowanych i aktywnych Użytkowników Serwisu oraz dostępu do Platformy Szkoleniowej, a także do zablokowania/zawieszenia konta w zintegrowanych serwisach pod domeną baza.transportowa.com.pl.
Świadczenie usługi drogą elektroniczną - wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. - Prawo komunikacji elektronicznej.
4. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym serwisu:
-
do korzystania z zasobów serwisu wymagany jest dostęp do Internetu oraz przeglądarka internetowa, która akceptuje pliki typu cookie,
-
pliki typu cookie to informacje zapisywane przez serwis na komputerze użytkownika, które serwis może odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tegoż komputera,
-
do korzystania z usług odpłatnych wymagana jest poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa,
-
korzystanie z usług świadczonych za pośrednictwem poczty elektronicznej wymaga posiadania czynnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej,
-
usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z niedostosowania się do wskazanych wyżej wymogów technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym się posługuje.
5. Zamawiając usługę, Usługobiorca potwierdza, że zapoznał się z jej opisem, warunkami jej świadczenia przez usługodawcę oraz Regulaminem oraz oświadcza, że akceptuje wszystkie postanowienia Regulaminu Serwisu, Polityki Prywatności, Polityki Cookie i wyraża dobrowolną zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
6. Regulamin Serwisu, Polityka Prywatności, Polityka Cookie udostępniany jest nieodpłatnie przed zawarciem umowy o świadczenie usług w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się usługobiorca.
7. Usługobiorca jest związany postanowieniami Regulaminu Serwisu, które zostały mu udostępnione. Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem Serwisu, Polityką Prywatności i Polityką Cookie.
8. Jeżeli Użytkownik nie akceptuje regulaminu w całości lub w części, Administrator prosi Użytkownika o opuszczenie niniejszej strony internetowej.
9. Wszystkie transakcje odbywają się bezpośrednio pomiędzy Użytkownikami.
10. Administrator pełni wyłącznie rolę dostawcy narzędzia komunikacyjnego umożliwiającego zamieszczanie i przeglądanie ogłoszeń oraz zawieranie transakcji między Użytkownikami. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń ani za skutki działań lub zaniechań Użytkowników, chyba że obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej. W sytuacjach określonych w Regulaminie, Administrator może podejmować interwencje wobec Użytkowników poprzez wybrane działania ujęte w niniejszym regulaminie.
Rozdział II. Rejestracja Konta
1.Podczas rejestracji w serwisie Użytkownik zobowiązany jest podać następujące dane:
1.1. Pełna nazwa* - należy wpisać imię i nazwisko
1.2.. Nazwa użytkownika* - należy wybrać taką nazwę, która będzie podawana przy formularzu logowania do Serwisu – nazwa nie jest widoczna dla innych użytkowników
1.3. Hasło*, Powtórz hasło* - jest to indywidualny ciąg znaków (w świetle wymagań wskazanych w formularzu), za pośrednictwem którego będzie można się logować na indywidualne konto użytkownika.
1.4. Adres poczty elektronicznej* - oznaczenie systemu teleinformatycznego umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.
2. Pozostałe czynności przy rejestracji konta to decyzja o subskrypcji newslettera. Serwis oferuje subskrypcję bezpłatnego newslettera. Aby otrzymywać wiadomości newslettera, użytkownik powinien zaznaczyć opcję „Zapisz się do newslettera”. W sekcji Profil należy również wskazać, czy konto jest firmowe, czy osobiste. Jeżeli zakładane jest konto firmowe, należy uzupełnić wszystkie pola zgodnie z rzeczywistymi danymi podmiotu lub indywidualnej działalności gospodarczej, którą użytkownik reprezentuje. W przypadku, gdy konto zakłada przedsiębiorstwo ubiegające się o status „Zweryfikowanej Firmy”, należy pamiętać, że status ten jest widoczny wyłącznie w płatnej wizytówce firmy (ogłoszeniu) po spełnieniu następujących warunków:
a) za pośrednictwem formularza (sekcja „Pliki”) należy dołączyć i przesłać skan decyzji lub zezwolenia na działalność transportową lub spedycyjną. Dokument może zawierać znak wodny, jednak wszystkie dane muszą być czytelne w celu przeprowadzenia weryfikacji.
b) przelać kwotę 1 PLN z firmowego rachunku bankowego przedsiębiorstwa, które użytkownik reprezentuje, na rachunek Administratora: Idea Business Sp. z o.o. z siedzibą w 34-122 Wieprz, ul. Lawendowa 11: 62 1020 1433 0000 1602 0221 7800.
Podanie powyższych danych przez użytkownika jest całkowicie dobrowolne.
3. W celu zarejestrowania się i założenia konta użytkownik powinien:
a) wypełnić formularz rejestracyjny znajdujący się na stronie internetowej serwisu,
b) wypełnić wszystkie pola formularza oznaczone gwiazdką jako obowiązkowe;
4. Poprawnie wypełniony wniosek rejestracyjny i zaakceptowany przez użytkownika zostaje przesłany do systemu teleinformatycznego Serwisu.
5. Na wskazany we wniosku rejestracyjnym adres elektroniczny system wysyła potwierdzenie rejestracji konta w serwisie, z prośbą o zweryfikowanie danych i zakończenie rejestracji. W tej sytuacji należy uruchomić link w korespondencji, poprzez jego naciśnięcie lub wprowadzenie w adres wyszukiwarki.
6. Brak poprawnej weryfikacji danych, w tym adresu elektronicznego skutkuje tym, że użytkownik ma ograniczone możliwości korzystania z usług Serwisu udostępnionych tylko dla zarejestrowanych użytkowników (np.: brak możliwości umieszczania ogłoszeń itp.). Serwis zastrzega sobie prawo do usunięcia niezweryfikowanego konta po upływie 7 dni od dnia założenia konta przez użytkownika.
7. Wraz z zarejestrowaniem konta użytkownik oświadczenia, że akceptuje postanowienia Regulaminu Serwisu, Politykę Prywatności, Politykę Cookie oraz wyraża zgodę na świadczenie usług drogą elektroniczną zgodnie z postanowieniami Regulaminu. Użytkownik ponadto oświadcza, że wyraża zgodę na:
a) przetwarzanie, gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, udostępnianie i usuwanie danych osobowych usługobiorcy przez usługodawcę w zakresie niezbędnym do świadczenie usług poprzez Serwis,
b) przetwarzanie, gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, udostępnianie i usuwanie danych osobowych usługobiorcy przez usługodawcę w celach marketingowych i statystycznych,
c) przetwarzanie, gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, udostępnianie i usuwanie danych osobowych usługobiorcy w celu reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji usługobiorców z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez usługodawcę,
8. W przypadku oznaczenia opcji zapisz się do newslettera i rejestracji konta użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie od Idea Business Sp z o.o. treści informacyjnych i marketingowych (informacji handlowych) za pośrednictwem newslettera, w tym informacji o promocjach i ofertach specjalnych dotyczących Idea Business Sp z o.o. Administratorem Twoich danych osobowych jest Idea Business Sp z o.o. (ul. Lawendowa, 34-122 Wieprz). Wyszczególnione dane będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na zasadach określonych w regulaminie serwisu.
9. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu, przepisy dotyczące ochrony danych osobowych mają zastosowanie wyłącznie do osób fizycznych. Podmioty takie jak spółki prawa handlowego, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej oraz osoby prawne, podlegają innym regulacjom prawnym odnoszącym się do ochrony danych, które nie obejmują ochrony danych osobowych w takim samym zakresie.
10. Likwidacja konta następuje na wniosek właściciela konta skierowany na adres elektroniczny Serwisu z e-mail z którego dane konto zostało założone. Wniosek ten powinien zawierać login i adres elektroniczny, jaki był podany w formularzu rejestracyjnym oraz oświadczenie o likwidacji konta. Po przyjęciu zgłoszenia i potwierdzeniu prawdziwości podanych danych, w terminie do 30 dni, wszelkie dane związane z kontem zostaną usunięte z publikacji w serwisie i nie będą widoczne. Pełne usunięcie danych z systemów Administratora Serwisu nastąpi po upływie roku od zaprzestania publikacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Okres ten jest niezbędny do dochowania ewentualnych zobowiązań lub roszczeń wynikających z transakcji zawieranych za pośrednictwem serwisu, w tym umów przewozu. Administrator Serwisu zastrzega sobie prawo do przechowywania danych przez wskazany okres w celu wypełnienia obowiązków prawnych lub zabezpieczenia roszczeń, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz RODO.
Rozdział III. Usługi bezpłatne świadczone przez Serwis
1. Usługami bezpłatnymi świadczonymi przez serwis są:
a) czytanie artykułów,
b) przeglądanie ogłoszeń, kierowanie zapytań do ogłoszeniodawców,
c) szkolenia znajdujące się w bezpłatnej sekcji,
d) udział w ankietach i konkursach,
e) otrzymywanie newslettera,
f) przeglądanie pozostałej treści serwisu.
2. Informacje zawarte na stronie mają charakter wyłącznie informacyjny tzn. przykładowy. Serwis wyłącza odpowiedzialność za skutki wykorzystania wszelkich informacji zamieszczonych na stronach internetowych Serwisu (łącznie z posłużeniem się wzorami pism oraz komentarzami znajdującymi się w plikach do pobrania udostępnionych przez serwis zarówno bezpłatnie i odpłatnie).
3. Zabrania się zamieszczania w Serwisie jakichkolwiek treści, które:
- zawierają treści sprzeczne z prawem,
- naruszają obowiązujące normy społeczne lub obyczajowe, jak również zasady współżycia społecznego,
- zawierają treści uznawane powszechnie za wulgarne, obelżywe lub obraźliwe,
- zawierają treści pornograficzne,
- naruszają jakiekolwiek prawa osób trzecich,
- zawierają wirusy lub pliki mogące uszkodzić sprzęt komputerowy użytkownika lub serwisu, pogorszyć jego pracę lub w jakikolwiek inny sposób wpływać niekorzystnie na funkcjonowanie sprzętu komputerowego Użytkownika lub Serwis.
3.1 Zabrania się zamieszczania przekazów reklamowych zarówno w formie tematu, postu, jak i wiadomości prywatnych (PM) bez uprzedniej zgody serwisu. Dotyczy to wszelkich form promocji, w tym tekstowych, graficznych, audiowizualnych oraz linków kierujących do zewnętrznych stron internetowych, niezależnie od ich charakteru.
3.2 Zabrania się również wykorzystywania danych Użytkowników Serwisu w celach reklamowych, marketingowych, promocyjnych lub innych niezgodnych z przeznaczeniem serwisu. Dotyczy to takich danych jak: adres e-mail, profil na portalach społecznościowych (np. Facebook, LinkedIn, Instagram), numer telefonu, a także jakiekolwiek inne dane umożliwiające kontakt poza platformą serwisu. Wszelkie działania polegające na wysyłaniu niezamówionych informacji handlowych (tzw. spam) za pomocą danych pozyskanych z Serwisu będą traktowane jako naruszenie regulaminu oraz obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Administrator zastrzega sobie prawo do podejmowania odpowiednich działań, takich jak blokada konta, usunięcie treści, czy zgłoszenie nadużycia do odpowiednich organów, w przypadku naruszenia powyższych zasad.
4. Serwis ma prawo zablokować konto użytkownika i uniemożliwić mu korzystanie z zasobów dla zarejestrowanych użytkowników w przypadku naruszenia przez użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu.
5. Usługą świadczoną za pośrednictwem poczty elektronicznej dla zarejestrowanych użytkowników serwisu jest wysyłanie zamówionego „newslettera" oraz wiadomości e-mail na podany przez użytkownika adres skrzynki poczty elektronicznej w tym informacji handlowej.
6. Usługa subskrypcji newslettera serwisu jest usługą bezpłatną i dostępną dla każdego zarejestrowanego użytkownika w Serwisie.
Rozdział IV. Ogłoszenia – Katalog Firm Transportowych i Spedycyjnych
1. Publikację ogłoszenia, tak zwanej wizytówki firmy, Serwis umożliwia zarejestrowanym Użytkownikom, którzy prowadzą ewidencjonowaną działalność gospodarczą lub reprezentują podmiot prowadzący taką działalność w zakresie transportu lub spedycji, a także posiadają wymagane licencje i zezwolenia. Spełnienie tych warunków jest konieczne i obligatoryjne – wymagane jest nie tylko posiadanie wpisu kodu PKD wskazującego na transport lub spedycję w działalności gospodarczej, lecz również posiadanie aktualnych i stosownych licencji oraz zezwoleń na świadczenie usług transportowych lub spedycyjnych. Tacy Użytkownicy mogą dodawać w Serwisie ogłoszenie (w świetle obowiązującego cennika) zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie Serwisu. Ogłoszenia mogą być zamieszczane w Katalogu Firm Transportowych i Spedycyjnych wyłącznie w zakresie zgodnym z profilem tego katalogu, zgodnie z wytycznymi ujętymi w wskazówkach, co do kwestii, tytułu, opisu oraz innych danych.
2. Użytkownik może dodać jedno ogłoszenie – wizytówkę firmy – w ramach prowadzonej działalności, jeżeli świadczy wyłącznie usługi transportowe lub wyłącznie spedycyjne (np.: firma transportowa, która ma licencję na przewóz rzeczy, może tylko umieścić jedno ogłoszenie (wizytówkę firmy) w katalogu firm transportowych, firma która ma licencję spedycyjną może umieścić tylko i wyłącznie swoje ogłoszenie w kategorii firm spedycyjnych). W przypadku, gdy działalność Użytkownika obejmuje zarówno usługi transportowe, jak i spedycyjne, może on zamieścić dwa oddzielne ogłoszenia – wizytówki: jedno dotyczące działalności transportowej, a drugie działalności spedycyjnej. Jeżeli Użytkownik reprezentuje firmę posiadającą oddziały w różnych lokalizacjach, konieczne jest utworzenie odrębnego konta użytkownika dla każdego oddziału oraz przygotowanie odrębnego ogłoszenia – wizytówki dla każdego z nich.
3. Aktywacja ogłoszenia dokonywana jest przez Administratora w ciągu czterdziestu ośmiu godzin (nie wlicza się w ten czas dni ustawowo wolnych od pracy) od momentu jej zapisania przez użytkownika. W tym czasie Administrator weryfikuje dane zawarte w wizytówce. W przypadku braku zastrzeżeń, wizytówka zostanie opublikowana. W przypadku jakichkolwiek niejasności lub potrzeby dodatkowych informacji, Administrator może również poprosić o dodatkowe dokumenty lub wyjaśnienia. Administrator zastrzega sobie prawo do kontaktu telefonicznego z właścicielem firmy lub jego przedstawicielem w celu potwierdzenia danych w ramach procesu weryfikacji. W przypadku niespełnienia warunków nałożonych przez Administratora na użytkownika, Administrator ma prawo zawiesić proces weryfikacji konta użytkownika, odmówić aktywacji ogłoszenia użytkownika lub nadania ogłoszeniu statusu „Zweryfikowana Firma” bez konieczności podania przyczyny. W takiej sytuacji połowa opłaty aktywacyjnej zostanie zwrócona na konto użytkownika w terminie 7 dni od daty powiadomienia o odmowie aktywacji ogłoszenia ze statusem „Zweryfikowana Firma”. Opłata za emisję ogłoszenia zostanie zwrócona w kwocie pomniejszonej o 20% wartości opłaconego ogłoszenia przez użytkownika, niezależnie od tego, czy użytkownik ubiegał się w swoim ogłoszeniu o przyznanie statusu „Zweryfikowana Firma”. Zwrot nastąpi w terminie 7 dni od daty powiadomienia użytkownika o odmowie aktywacji ogłoszenia.
4. Warunkiem zamieszczenia ogłoszenia jest akceptacja warunków regulaminu serwisu i rejestracja konta.
5. Użytkownik zobowiązuje się do umieszczania wyłącznie ogłoszeń, których przedmiotem mogą być treści zgodne z przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego, a w szczególności usługi oraz towary, którymi obrót dopuszczają przepisy prawa polskiego oraz postanowienia regulaminu serwisu.
6. Treść ogłoszenia Użytkownika powinna być zgodna ze stanem faktycznym oraz być ściśle związana profilem Serwisu i dostępnymi kategoriami. Zamieszczone ogłoszenia powinno odzwierciedlać rzeczywisty zamiar dokonania transakcji, której ogłoszenie dotyczy. Użytkownikom, zabrania się umieszczania ogłoszeń których:
a) treść ogłoszenia nie odpowiada wybranej kategorii,
b) jest duplikatem, wielokrotnie powtórzone (o charakterze spamu),
c) treść nakłania odbiorcę do użytkowania/kupowania/obrotu przedmiotami/usługami prawnie zakazanymi,
d) treść jest niezgodna z obowiązującymi w Polsce normami prawno-etycznymi oraz zasadami współżycia społecznego,
e) treść ogłoszenia zawiera przedmioty (gadżety erotyczne) lub zdjęcia zawierające treści pornograficzne lub proponuje sponsoring, odpłatne usługi seksualne,
f) treść ogłoszenia zawiera ciągi powtarzających się znaków i cyfr,
g) treść reklamuje serwisy konkurencyjne, strony pośredniczące w sprzedaży usług itp.
Serwis zastrzega sobie prawo do edycji lub kasowania ogłoszeń których treść narusza postanowienia niniejszego regulaminu. Użytkownik, którego ogłoszenie zostanie uznane za naruszające powyższe zasady, może zostać objęty ograniczeniami w dostępie do Serwisu. Administrator zastrzega sobie prawo do tymczasowego lub trwałego zawieszenia konta Użytkownika bez konieczności wcześniejszego powiadomienia.
7. Zabronione jest zamieszczenie w Serwisie ogłoszeń zawierających oferty dotyczących obrotu następującymi przedmiotami oraz dołączanie do nich zdjęć związanych z następującymi przedmiotami:
- niebezpieczne substancje chemiczne w postaci czystej, mogące zagrażać życiu, zdrowiu lub środowisku (np. kwas siarkowy, karbid),
- filmy, muzykę, oprogramowanie i inne towary, które naruszają prawa autorskie, własność intelektualną,
- klucze seryjne sprzedawane bez dołączonego oryginalnego oprogramowania,
- prace magisterskie, dyplomowe, licencjackie, maturalne, wypracowania i inne prace tego typu oraz usługi związane z tworzeniem takich prac,
- substancje psychotropowe, środki odurzające, narkotyki, a także inne substancje, które przeznaczone są do stosowania jako środki zastępcze,
- napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe a także tytoń nieprzetworzony,
- materiały pirotechniczne i wybuchowe wybuchowe i pirotechniczne (np. świece dymne, fajerwerki itp.), broń i amunicję, której posiadanie lub obrót wymaga uzyskania odpowiedniego pozwolenia, miotacze gazu, paralizatory elektryczne itp,
- bilety na mecze piłki nożnej,
- kupony zniżkowe, rabatowe, uprawniające do uzyskania upustu lub innej korzyści na przyszły zakup towarów,
- usługi i przedmioty związane z zachęcaniem do wysłania wiadomości tekstowej na płatne numery SMS (tzw. SMS Premium,
- udziały w spółkach, akcje, obligacje i inne papiery wartościowe, wierzytelności, jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych, polisy ubezpieczeniowe, z wyjątkiem papierów wartościowych w formie materialnej o wartości wyłącznie kolekcjonerskiej,
- martwe lub żywe okazy zwierząt (a także ich części, przetworzone), należące do gatunków umieszczonych w aktualnie obowiązujących aneksach A - D do rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunkowej dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi.
8. W Serwisie ogłoszenie może zamieścić zarejestrowany Użytkownik za pośrednictwem formularza znajdującym się w zakładce - Dodaj Firmę. Ogłoszenie może być zamieszczone wyłącznie w języku polskim. W formularzu należy wypełnić co najmniej pola oznaczone jako obowiązkowe, można dodać zdjęcia (pięć zdjęć) oraz umieścić link do video z serwisu Youtube lub Vimeo, plik z prezentacją w formacie jpg, pdf, doc, docx, odt w ilości czterech sztuk o maksymalnym rozmiarze pliku 2048 kb. Dodanie ogłoszenia do zgłoszenia do publikacji następuję po przyciśnięciu przycisku zapisz i po uregulowaniu płatności poprzez moduł płatności Przelewy24 przypadku ogłoszeń dodanych pierwszy raz oraz ogłoszeń wznowionych. W okresie emisji ogłoszenia Użytkownik może modyfikować treść ogłoszenia i jego parametry, może usunąć ogłoszenie lub dokonać wyboru opcji wznowienia czasu emisji ogłoszenia. W trakcie emisji ogłoszenia użytkownik może dokonać bezpłatnej edycji jeden raz dla ogłoszeń o długości emisji 180 dni, dwa razy przy emisji ogłoszenia 365 dni oraz 4 razy przy emisji ogłoszenia 730 dni. Za każdą kolejną ponad ten stan weryfikację edycji wizytówki Administrator obciąża Użytkownika opłatą w wysokości 20 złotych brutto. W przypadku nie nieuregulowanie opłaty w terminie trzech dni od przekazania faktury użytkownikowi pocztą elektroniczną na adres e-mail Użytkownika, ogłoszenie Użytkownika zostanie zawieszone w publikacji w Serwisie na czas nieuregulowania płatności do czasu końca emisji.
9. Weryfikacja edycji wizytówki dokonywana jest przez Administratora w ciągu czterdziestu ośmiu godzin (nie wlicza się w ten czas dni ustawowo wolnych od pracy) od momentu jej zapisania przez użytkownika. W tym czasie Administrator weryfikuje dane zawarte w wizytówce. W przypadku braku zastrzeżeń, wizytówka zostanie opublikowana. W przypadku jakichkolwiek niejasności lub potrzeby dodatkowych informacji, Administrator może również poprosić o dodatkowe dokumenty lub wyjaśnienia. Administrator zastrzega sobie prawo do kontaktu telefonicznego z właścicielem firmy lub jego przedstawicielem w celu potwierdzenia danych w ramach procesu weryfikacji. W przypadku odmowy spełnienia warunków nałożonych przez Administratora na użytkownika, Administrator może zawiesić proces weryfikacji konta użytkownika lub odmówić aktywacji ogłoszenia użytkownika lub nadania statusu takiemu ogłoszeniu „Zweryfikowana Firma” bez konieczności podania przyczyny. Administrator Serwisu zastrzega sobie prawo do monitorowania wszystkich ogłoszeń w celu wykrycia nieuczciwych praktyk związanych z edytowaniem treści ogłoszeń w sposób, który zmienia ich pierwotny charakter. Wszelkie zmiany w treści ogłoszeń, które w sposób zasadniczy odbiegają od pierwotnej wersji, mogą być uznane za nieuczciwe praktyki i skutkować usunięciem ogłoszenia oraz podjęciem dodatkowych środków zaradczych. Użytkownik, którego ogłoszenie zostanie uznane za nieuczciwie zmienione, może mieć ograniczony dostęp do serwisu, a jego konto może zostać tymczasowo lub trwale zawieszone bez wcześniejszego ostrzeżenia. Administrator Serwisu zastrzega sobie prawo do zażądania dodatkowych wyjaśnień od Użytkownika w przypadku wątpliwości co do zgodności wprowadzonych zmian z regulaminem serwisu. W przypadkach, w których zmiany w treści ogłoszeń zostaną uznane za nieuczciwe, opłaty wniesione za publikację ogłoszenia nie będą zwracane.
10. Użytkownik przed zapisaniem ogłoszenia, może skorzystać z funkcji podglądu ogłoszenia, aby zweryfikować poprawność wprowadzonych danych. Następnie może ogłoszenia przekazać do publikacji (w przypadku płatnej opcji Użytkownik zostanie skierowany do modułu płatności Przelewy24) powrócić do edycji ogłoszenia, poprawić treść, ponownie sprawdzić, zapisać lub anulować ogłoszenie.
11. Użytkownik, zgadzając się na emisję ogłoszenia w Serwisie, wyraża jednocześnie zgodę na równoległą jego publikację wraz wszystkimi elementami ogłoszenia u partnerów Serwisu w mediach społecznościowych; w których Platforma Transportowa ma swoje konta (Facebook, YouTube, Tiktok itp.). Publikacja ogłoszenia u partnerów lub w mediach społecznościowych jest bezpłatna i służy pozyskaniu jak największej liczby potencjalnych odbiorców ogłoszenia.
12. Ceny za publikację i emisję ogłoszenia przedłużony czas emisji, wznowienie) to ceny brutto, i są zawsze widoczne dla Użytkowników. Aktywacja opcji płatnych ogłoszenia następuje za pośrednictwem systemu płatności Przelewy24. Dokonanie przelewu, to akceptacja warunków transakcji i wyrażenie zgody na weryfikację ogłoszenia przez Administratora. Wysokość opłat może ulec zmianie. Usługi aktywowane przed wejściem w życie zmian będą wykonane na warunkach dotychczasowych, natomiast dalsze aktywacje możliwe są na warunkach bieżących. Link do aktualnego Cennika.
13. Użytkownik może umieścić jedno ogłoszenie dla reprezentowanej firmy transportowej lub spedycyjnej zgodnie z zapisem punktu 2 niniejszego rozdziału. W katalogu firm może znajdować się tylko jedna wizytówka dotycząca transportu lub spedycji. Użytkownik nie może publikować kolejnego ogłoszenia - wizytówki firmy, która miała już swoją emisję, zaraz po jego wygaśnięciu, a także w okresie 180 dni od jego wygaśnięcia – przez tzw. okres karencji 180 dni. Dopiero po okresie 180 dni od wygaśnięcia ogłoszenia – wizytówki, Użytkownik ponownie może utworzyć nowe ogłoszenie – wizytówkę i zgłosić Administratorowi do publikacji ogłoszenia.
Rozdział V. Kod kuponu promocyjnego i rabatowego
1. Definicja i rodzaje kuponów:
a) „Kupony Rabatowe” - obniżają wartość płatności o określony procent wskazany na kuponie,
b) „Kupony Promocyjny” - przyznają rabat kwotowy o określonej wartości pieniężnej, który można wykorzystać przy zakupie wybranych usług, pakietów punktowych lub innych dóbr oferowanych przez Platformę Transportową.
2. Warunki użycia kuponów. Każdy kupon promocyjny lub rabatowy przyznawany przez Serwis posiada termin ważności, limit jednorazowego lub wielokrotnego wykorzystania oraz inne ograniczenia, które mogą obejmować wybrane usługi, minimalną wartość zamówienia lub inne zastrzeżenia wskazane w warunkach promocji. Kupony nie mogą być wymieniane na gotówkę, a ich niewykorzystanie w terminie oznacza wygaśnięcie uprawnień do ich realizacji.
3. Jak skorzystać z kuponu. Aby skorzystać z kuponu: należy wprowadzić kod kuponu w odpowiednie pole w module płatności w Serwisie. Jeśli kod jest ważny i spełnia warunki promocji, rabat zostanie automatycznie naliczony. W przypadku kuponów promocyjnych o określonej wartości kwotowej, ich użycie pozwoli na uregulowanie części lub całości płatności za wybrane usługi lub inne dobra oferowane przez Serwis.
4. Ograniczenia i wyłączenia. Kupony nie podlegają wymianie na gotówkę. W przypadku zwrotu towaru lub rezygnacji z usługi, kupony wykorzystane w transakcji nie podlegają zwrotowi ani ponownemu użyciu, chyba że regulamin danej promocji stanowi inaczej. Kupony mogą nie być łączone z innymi promocjami lub rabatami, o ile nie przewidziano inaczej w warunkach danej promocji.
5. Odpowiedzialność Użytkownika. Użytkownik zobowiązuje się do poprawnego wprowadzenia kodu kuponu przed zakończeniem transakcji. Administrator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za niewykorzystanie kuponu z przyczyn leżących po stronie Użytkownika.
6. Postanowienia końcowe w sprawie kodów kuponów promocyjnych i rabatowych. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany warunków promocji, anulowania kuponów lub wprowadzenia dodatkowych ograniczeń w dowolnym momencie, o czym Użytkownicy zostaną poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem. Szczegółowe warunki każdej promocji związanej z kuponami są publikowane w Serwisie i stanowią integralną część niniejszego Regulaminu.
Rozdział VI. Szkolenia. Akademia Platformy Transportowej (Free)
1. Uczestnictwo w szkoleniach. Uczestnikiem szkolenia może być każda pełnoletnia osoba, która posiada aktywne konto zarejestrowane w Serwisie. Udział w szkoleniach jest całkowicie dobrowolny.
2. Charakterystyka szkoleń Szkolenia są tematyczne i składają się z modułów zawierających:
a) materiały szkoleniowe w postaci wykładów filmowych i innych treści edukacyjnych,
b) quizy do rozwiązania oraz zadania, materiały na PDF oraz inne pomoce
c) egzamin końcowy.
3. Dostęp do szkoleń Akademii Platformy Transportowej (Free) jest bezpłatny.
4. Uczestnicy nie mają ustalonego limitu czasowego na ukończenie szkolenia. Użytkownik jest świadomy, że dane szkolenie może ulec modyfikacji lub zostać wycofane z oferty szkoleniowej w dowolnym momencie. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w treści szkolenia, jego formie oraz w warunkach dostępności bez wcześniejszego powiadomienia uczestników. W przypadku wycofania szkolenia z oferty, Użytkownik zostanie poinformowany w newsletterze o terminie zakończenia dostępu do materiałów szkoleniowych.
5. Egzamin końcowy. Użytkownik, aby ukończył szkolenie musi zdać egzamin końcowy. Użytkownik może podejść do egzaminu dowolną liczbę razy, aż do uzyskania wyniku pozytywnego.
6. Certyfikat ukończenia szkolenia. Po ukończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu końcowego z wynikiem pozytywnym, Uczestnik otrzymuje Certyfikat ukończenia szkolenia. Certyfikat jest wydawany w formie elektronicznej (PNG) i można pobrać w zakładce Panel Użytkownika > Szkolenia > Moje Certyfikaty, następnie taki certyfikat może zostać wydrukowany przez Uczestnika. Otrzymanie Certyfikatu nie wiąże się z żadnymi opłatami.
7. Własność i ochrona materiałów szkoleniowych. Wszystkie materiały szkoleniowe są chronione prawem autorskim i stanowią własność Serwisu. Pobieranie, kopiowanie lub udostępnianie materiałów szkoleniowych bez zgody Serwisu jest zabronione.
8. Odpowiedzialność Serwisu. Serwis dokłada wszelkich starań, aby materiały szkoleniowe były aktualne i zgodne z tematyką szkoleń, jednak nie ponosi odpowiedzialności za ich aktualność, przypadkowe błędy, nieścisłości, wady, kompletność ani skuteczność w osiąganiu zamierzonych celów zawodowych. Serwis nie gwarantuje sukcesu zawodowego Uczestników po ukończeniu szkolenia.
9. Rezygnacja z udziału w szkoleniu. Korzystanie ze szkoleń jest całkowicie dobrowolne i nie wymaga dodatkowych zobowiązań. Uczestnik może w każdej chwili zrezygnować z udziału w szkoleniu, bez żadnych konsekwencji.
10. Polityka prywatności. Dane osobowe Uczestników są przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności Serwisu, na którą Użytkownik wyraził zgodę podczas rejestracji konta.
Rozdział VII. Wysyłka bezpłatnego newslettera
1. Zgoda na otrzymywanie newslettera. Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie od Idea Business Sp. z o.o. treści informacyjnych i marketingowych (informacji handlowych) za pośrednictwem newslettera, w tym informacji o promocjach i ofertach specjalnych dotyczących Idea Business Sp. z o.o.
2. Administrator danych osobowych. Administratorem danych osobowych użytkownika jest Idea Business Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Lawendowej, 34-122 Wieprz. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie serwisu.
3. Dobrowolność podania danych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do otrzymywania newslettera. Brak podania danych uniemożliwi wysyłkę newslettera.
4. Prawa użytkownika. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Wszelkie żądania dotyczące danych osobowych mogą być kierowane na adres elektroniczny serwisu.
5. Okres przetwarzania danych. Dane osobowe użytkownika będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów wysyłki newslettera lub do momentu wycofania zgody przez użytkownika.
6. Ochrona danych osobowych. Administrator danych zobowiązuje się do stosowania odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, aby zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych użytkowników.
7. Zasady przetwarzania danych. Dane osobowe użytkowników będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz polityką prywatności serwisu.
Rozdział VIII. Prawa i obowiązki stron. Czynności uznane za nieuczciwe praktyki
1. Użytkownik zobowiązuje się:
a) nie podejmować działań powodujących nadmierne obciążenie infrastruktury Serwisu,
b) nie korzystać z automatycznych narzędzi dostępu do Serwisu bez zgody,
c) nie kopiować, modyfikować, rozpowszechniać ani udostępniać treści Serwisu bez pisemnej zgody Administratora,
d) nie zakłócać działania Serwisu ani jego zabezpieczeń,
e) nie wykorzystywać danych innych Użytkowników do celów innych niż wynikające z transakcji bezpośrednich.
2. Użytkownikowi zabrania się:
- publicznego komentowania działań moderatorów i administratorów poza bezpośrednim kontaktem e-mailowym,
- podszywania się pod innych Użytkowników,
- używania zewnętrznego oprogramowania do przetwarzania danych dostępnych w Serwisie,
- działań prowadzących do manipulacji pozycją ogłoszeń w wynikach wyszukiwania.
3. Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępnione innym Użytkownikom wyłącznie za jego zgodą, zgodnie z przepisami prawa.
4. Serwis zobowiązuje się do dbałości o prawidłowe funkcjonowanie swoich usług oraz ochrony danych osobowych Użytkowników, z wyjątkiem sytuacji określonych przepisami prawa.
5. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić ciągłość i bezproblemowe działanie Serwisu. Niemniej jednak, mogą wystąpić okresy czasowej niedostępności wynikające z przyczyn technicznych, niezależnych od Administratora, takich jak awarie serwerów, prace konserwacyjne, aktualizacje lub inne okoliczności pozostające poza kontrolą Administratora. W celu dalszego zapewnienia realizacji usług, Administrator zastrzega możliwość przeprowadzania niezbędnych prac konserwacyjnych i aktualizacji infrastruktury. Takie prace mogą wiązać się z chwilowymi utrudnieniami w dostępie do Serwisu, przy czym Administrator dołoży wszelkich starań, aby planowane działania ograniczać do godzin wieczornych (18:00–07:00 czasu środkowoeuropejskiego) w dni robocze lub do dni weekendowych. Tymczasowe ograniczenie lub wstrzymanie świadczenia usług może również wynikać z konieczności dostosowania się do obowiązujących przepisów prawa, wytycznych organów administracyjnych lub w celu ochrony integralności systemu, bezpieczeństwa danych użytkowników lub innych kluczowych interesów Serwisu. Administrator podejmie działania mające na celu minimalizację wszelkich niedogodności dla Użytkowników wynikających z opisanych sytuacji.
6. Serwis zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń w korzystaniu z usług, takich jak maksymalny czas przechowywania ogłoszeń, ich rozmiar oraz zakres. Serwis zastrzega sobie prawo do regulowania liczby wysyłanych wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego w celu obrony przed nadmiernym i bezpodstawnym wykorzystaniem tej funkcji. Serwis zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń w częstotliwości powiadomień e-mail dla funkcji „obserwuj wyszukiwanie”, aby zapewnić optymalne działanie Serwisu. Administrator Serwisu dąży do umożliwienia wszystkim Użytkownikom sprawiedliwego i pełnowartościowego korzystania z Serwisu. W związku z tym, Serwis zastrzega sobie prawo do podjęcia adekwatnych działań ograniczających prawa Użytkownika, jeżeli sposób, w jaki będzie on wykorzystywał zasoby Serwisu, w większym niż nieznacznym stopniu zakłóci sprawiedliwy podział wydajności serwera, szerokości pasma lub pojemności pamięci. Adekwatne działania mogą obejmować między innymi ograniczenie liczby zapytań lub powiadomień na minutę przysługujących Użytkownikom lub zmniejszenie ilości miejsca w pamięci. Serwis zastrzega sobie prawo do zablokowania danych Użytkownika oraz dostępu Użytkownika do Serwisu w przypadku naruszenia powyższych postanowień.
7. Serwis umożliwia wyszukiwanie na podstawie różnych nazw miejscowości oraz wielu haseł jednocześnie. Jednakże Administrator nie gwarantuje, że mechanizm wyszukiwania w pełni poprawnie rozpozna wszystkie wprowadzone dane, takie jak nazwy miejscowości, kody pocztowe, numery ulic czy inne informacje dodatkowe. Dane wyświetlane w tabelach, w tym odległości i informacje generowane przez zewnętrzne aplikacje obsługujące mapy, mogą zawierać nieścisłości lub nie być kompletne. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne błędy, opóźnienia w aktualizacjach ani nieścisłości w danych map generowanych przez zewnętrzne aplikacje, jak również za ich właściwości techniczne. Prezentowane dane mają charakter orientacyjny, a ich wykorzystanie leży w gestii Użytkownika. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić jak najwyższą jakość prezentowanych informacji, jednak użytkownicy powinni uwzględniać możliwość wystąpienia nieścisłości wynikających z ograniczeń technologicznych lub działania zewnętrznych dostawców danych.
8. Definicja nieuczciwych praktyk: Za nieuczciwe praktyki uznaje się podejmowanie zleceń transportowych przez Użytkownika w sytuacji, gdy:
a) nie posiada wymaganych uprawnień, zezwoleń lub licencji,
b) posiada wyłącznie licencję transportową, ale nie dysponuje odpowiednim środkiem transportu w celu samodzielnej realizacji przewozu,
c) ofertę otrzymał od kontrahenta za pośrednictwem formularza kontaktowego skierowaną do firm transportowych w kategorii "Firma Transportowa", i zamiast własnymi środkami transportu wykonać zlecenie, posługuje się podwykonawcami.
8.1 Obowiązek przedstawienia dowodów: W przypadku powzięcia informacji przez Administratora o możliwym naruszeniu, Użytkownik zobowiązuje się na żądanie Administratora do przedstawienia dowodów potwierdzających, że wykonane zlecenie przewozu było realizowane jego własnymi środkami transportu.
8.2 W przypadku odmowy przedstawienia dowodów, przesłania materiału niewystarczającego do potwierdzenia okoliczności lub braku wykazania wymaganych dowodów w wyznaczonym przez Administratora terminie, Administrator ma prawo zablokować konto Użytkownika oraz nałożyć karę umowną w wysokości do 10.000 złotych.
8.3 Cel zapisów i kary umownej: zapis ten, wraz z wysokością kary umownej, ma na celu ochronę Użytkowników oraz Serwisu przed nieuczciwymi praktykami, wspieranie uczciwych Użytkowników, a także budowanie i utrzymanie dobrej reputacji Serwisu. Dodatkowo przepisy te zapewniają transparentność oraz bezpośredniość w realizacji zleceń transportowych, eliminują zbędnych pośredników w łańcuchu dostaw, co przekłada się na wyższą efektywność i jakość świadczonych usług.
9. Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Serwisu zgodnie z jego przeznaczeniem oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. W przypadku naruszenia tych zasad, Użytkownik przejmuje pełną odpowiedzialność za wszelkie zobowiązania, które mogą wyniknąć z jego działań, i zobowiązuje się zwolnić Administratora z odpowiedzialności za szkody lub roszczenia osób trzecich. Użytkownik zwalnia Administratora z wszelkich roszczeń, kar oraz żądań zgłaszanych przez inne osoby, organy państwowe lub inne podmioty, jeżeli wynikają one z: wykorzystywania Serwisu w sposób niezgodny z Regulaminem, oferowania lub świadczenia usług bez wymaganych zezwoleń, ubezpieczeń, licencji lub innych wymaganych dokumentów, nieprzedstawienia tych dokumentów na żądanie Administratora w wyznaczonym terminie. Ponadto Użytkownik zobowiązuje się pokryć wszelkie koszty, w tym koszty pomocy prawnej, które Administrator może ponieść w związku z powyższymi sytuacjami. Powyższe postanowienia mają na celu zapewnienie zgodności korzystania z Serwisu z obowiązującymi przepisami prawa oraz ochronę interesów Administratora i pozostałych Użytkowników.
10. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody majątkowe i niemajątkowe poniesione przez Usługobiorcę wskutek korzystania z usług, chyba, że zostały wyrządzone umyślnie przez usługodawcę.
11. Użytkownikom zabrania się stosowania jakichkolwiek metod lub manipulacji podczas procesu zamieszczania lub duplikowania ogłoszeń, które mają na celu fikcyjne zwiększenie oglądalności tych ogłoszeń. Takie działania będą traktowane jako niewłaściwe korzystanie z Serwisu. Wszelkie tego typu praktyki i manipulacje są zakazane, w tym tworzenie duplikatów kont.
12. Użytkownik, który prowadzi konto firmowe, zobowiązany jest do niezwłocznego aktualizowania danych dotyczących reprezentowanej firmy, takich jak nazwa, adres siedziby, numer NIP czy inne dane wymagane przez Serwis. W przypadku istotnych zmian, w tym utraty licencji lub zaprzestania działalności gospodarczej, Użytkownik zobowiązany jest usunąć ogłoszenia dotyczące nieaktualnych usług oraz poinformować Administratora Serwisu w terminie 7 dni od wystąpienia zmiany. Informacje o takich zmianach powinny zostać zgłoszone Administratorowi Serwisu na jego adres , za pomocą adresu z e-mail, z którego utworzono konto firmowe. Niedopełnienie powyższych obowiązków może skutkować zawieszeniem lub usunięciem konta przez Administratora, zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie. Za wycofanie ogłoszeń, Użytkownik nie otrzymuje rekompensaty ani zwrotów opłat za niewykorzystany czas emisji ogłoszenia.
13. W przypadku naruszenia regulaminu przez Użytkownika, skutkującego zawieszeniem lub usunięciem konta oraz powiązanych ogłoszeń, Użytkownikowi nie przysługuje prawo do zwrotu opłat za niewykorzystane usługi. Postanowienie to nie narusza praw Użytkownika wynikających z obowiązujących przepisów prawa. Administrator nie jest zobowiązany do zwrotu tych kosztów w związku z powyższymi naruszeniami.
14. W razie niewykonania lub nienależytego wykonania usługi odpłatnej Usługodawca ponosi odpowiedzialność za szkodę rzeczywiście wyrządzoną użytkownikowi (bez utraconych korzyści). Wysokość odszkodowania nie może jednak przekroczyć dziesięciokrotności wynagrodzenia brutto zapłaconego za daną usługę, w związku, z którą doszło do wyrządzenia szkody.
15. Usługodawca zastrzega sobie prawo umieszczania w dowolnej części serwisu treści reklamowych w formach stosowanych w Internecie. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści reklamowe zamieszczane w serwisie oraz za wynikające z tego tytułu roszczenia osób trzecich.
16. Użytkownik wystawiający ogłoszenie, w przypadku zawarcia umowy z konsumentem, zobowiązany jest do przekazania konsumentowi wszystkich wymaganych prawem informacji dotyczących jego praw i obowiązków wynikających z zawartej umowy. Informacje te powinny obejmować w szczególności:
- prawo do odstąpienia od umowy – w tym zasady, termin i tryb wykonania prawa odstąpienia od umowy, a także wzór formularza odstąpienia od umowy, jeśli jest wymagany,
- warunki gwarancji – w przypadku, gdy gwarancja jest udzielana, użytkownik powinien przekazać jej pełne warunki,
- procedury reklamacyjne – w tym sposób zgłaszania reklamacji, adresy do kontaktu oraz terminy rozpatrywania reklamacji,
- pozostałe wymagane informacje – zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa.
16.1 Użytkownik wystawiający ogłoszenie ma obowiązek zapewnić, że przekazywane konsumentowi informacje są jasne, rzetelne i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.
16.2 W przypadku naruszenia obowiązku informacyjnego wobec konsumenta, użytkownik wystawiający ogłoszenie ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wynikłe z tego tytułu, zgodnie z przepisami prawa cywilnego oraz ustawą o prawach konsumenta.
17. Usługobiorca wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem terminu, o którym mowa w artykule 7 ust. 1 Ustawy z dnia 2 marca 2000 roku Ochrona niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U.. nr 22 poz. 271 z późn. zm.). W związku z powyższym Usługobiorcy nie przysługuje prawo do odstąpienia umowy w terminie 14 dni zgodnie z art. 10 przytoczonej Ustawy.
18. Administrator serwisu zastrzega sobie prawo do tworzenia fikcyjnych kont użytkowników oraz przykładowych ogłoszeń w celach demonstracyjnych. Takie działania mają na celu zaprezentowanie funkcjonalności oraz możliwości Serwisu w sposób bardziej przejrzysty dla użytkowników. Ogłoszenia te będą oznaczone dopiskiem „Demo” w opisie, co pozwoli uniknąć pomyłek z rzeczywistymi ofertami. Dzięki temu Użytkownicy mogą lepiej zapoznać się z działaniem serwisu, co zwiększa ich komfort i ułatwia efektywne korzystanie z dostępnych narzędzi. Fikcyjne ogłoszenia nie mają charakteru wiążącego i nie są przedmiotem faktycznej transakcji, lecz służą wyłącznie celom edukacyjnym i demonstracyjnym.
19. W przypadku rażących lub wielokrotnych naruszeń regulaminu Serwis przez Użytkownika, Administrator zastrzega sobie prawo do zawieszenia, usunięcia konta Użytkownika.
Rozdział IX. Ochrona Serwisu przed Nielegalnymi Treściami
Przepisy tego rozdziału są zgodne z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (dalej: Akt o Usługach Cyfrowych lub DSA), który wchodzi w życie z dniem 17 lutego 2024 r. i dotyczą nielegalnych treści.
1. Obowiązki Użytkownika. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Serwisu zgodnie z Regulaminem, przepisami prawa, dobrymi obyczajami, zasadami uczciwej konkurencji oraz z uwzględnieniem praw własności intelektualnej i przemysłowej osób trzecich, ich dóbr osobistych oraz ochrony danych osobowych. Użytkownik jest zobowiązany powstrzymać się od publikowania Nielegalnych Treści za pomocą Serwisu.
2. Definicja nielegalnych treści. Przez "Nielegalne Treści" rozumie się informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
3. Uprawnienia Administratora. Administrator ma prawo do prowadzenia w dobrej wierze i z własnej inicjatywy czynności sprawdzających lub podejmowania innych środków mających na celu wykrycie, identyfikację i usunięcie Nielegalnych Treści lub uniemożliwienie do nich dostępu, a także do podejmowania niezbędnych środków w celu spełnienia wymogów prawa Unii i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii, w tym wymogów DSA. Wykonanie tych czynności nie wpływa na wyłączenie odpowiedzialności Administratora, wynikające z art. 6 ust. 1 DSA, za informacje przechowywane w Serwisie na wniosek Użytkownika.
4. Moderowanie treści. Moderowanie treści może być wykonywane przez człowieka lub algorytmicznie, poprzez automatyczną weryfikację i oznaczanie nieadekwatnych lub nieakceptowalnych wyrażeń.
5. Zgłaszanie nielegalnych treści. Użytkownik może zgłosić Administratorowi obecność określonych informacji, które dana osoba lub podmiot uważają za Nielegalne Treści, za pośrednictwem punktu kontaktowego.
6. Punkt kontaktowy. Administrator wyznacza punkt kontaktowy umożliwiający bezpośrednią komunikację na potrzeby stosowania DSA pod adresem e-mail: . Punkt kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Administratora z organami państw członkowskich, Komisją Europejską, Radą Usług Cyfrowych oraz Użytkownikami. Komunikacja może odbywać się w języku polskim i angielskim.
7. Zawartość zgłoszenia. W zgłoszeniu Nielegalnych Treści należy określić:
7.1. Wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub podmiot zarzuca, że odpowiednie informacje stanowią Nielegalne Treści.
7.2. Jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi.
7.3. Imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonującego zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE.
7.4. Oświadczenie potwierdzające powzięcie w dobrej wierze przekonania osoby lub podmiotu dokonującego zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
8. Potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Jeżeli zgłoszenie zawiera dane kontaktowe Użytkownika, który dokonał zgłoszenia, Administrator przesyła potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Administrator powiadamia również bez zbędnej zwłoki o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji. Odwołanie od decyzji Administratora można złożyć w terminie 14 dni pod adresem e-mail: , z powołaniem się na datę i treść decyzji.
9. Rozpatrywanie zgłoszeń: Administrator rozpatruje wszystkie zgłoszenia oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny, z zachowaniem należytej staranności.
10. Podejmowanie działań: Administrator ma prawo do podjęcia niezwłocznych działań celem usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do Nielegalnych Treści, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość. Administrator uzasadni swoją decyzję, jeżeli jest ona wynikiem zgłoszenia i dotyczy:
a) ograniczenia widoczności określonych informacji, w tym usuwania treści, uniemożliwiania dostępu do treści lub depozycjonowania treści,
b) zawieszenia, zakończenia lub innych ograniczeń płatności pieniężnych,
c) zawieszenia lub zakończenia świadczenia usługi w całości lub w części,
d) zawieszenia i zablokowania konta Użytkownika.
11. Procedura reklamacyjna. Skargi na działania lub zaniechania Administratora, będące wynikiem zawiadomienia, mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w Regulaminie.
Rozdział X. Autorskie prawa majątkowe
1. Autorskie prawa majątkowe do wszelkich treści znajdujących się w serwisie należą do Usługodawcy lub podmiotów współpracujących z Usługodawcą. Wszelkie wytwory działalności Usługodawcy i podmiotów współpracujących, stanowią własność usługodawcy i podmiotów współpracujących, w rozumieniu ustawy z 4.2.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zawarcie, jak i wykonanie umów, o których mowa w niniejszym regulaminie, nie powoduje przejścia na Usługobiorcę autorskich praw majątkowych do utworów, których wykonanie jest przedmiotem umowy.
2. Materiały oraz inne elementy dostępne w ramach usług mogą być wykorzystywane wyłącznie w ramach funkcji udostępnianych na stronie internetowej. Zabrania się jakiegokolwiek wykorzystywania treści Serwisu bez uprzedniej zgody właściciela praw, w szczególności kopiowania, przetwarzania, rozpowszechniania, powielania, czy dystrybucji w jakiejkolwiek formie.
3. Użytkownik udziela Serwisowi nieodwołalnego, nieograniczonego terytorialnie i czasowo, niewyłącznego prawa do wykorzystywania, publikowania, kopiowania, przetwarzania i udostępniania materiałów, takich jak treści, zdjęcia czy informacje dostarczone przez Użytkownika. Prawo to obejmuje także możliwość sublicencjonowania na dowolnych znanych obecnie lub w przyszłości nośnikach informacji, bez wynagrodzenia dla Użytkownika.
4. Użytkownik zachowuje prawa autorskie do materiałów zamieszczanych w Serwisie. Jednocześnie udziela Serwisowi prawa do prezentowania tych treści innym Użytkownikom oraz ich wykorzystywania w zakresie wynikającym z funkcjonalności Serwisu.
5. Użytkownik wyraża zgodę na wykorzystanie przez Serwis dostarczonych materiałów, w tym tekstów i zdjęć, w celu przygotowania materiałów promocyjnych, analiz, raportów lub artykułów.
6. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za treści publikowane za pośrednictwem Serwisu, oświadczając, że posiada wszelkie prawa, licencje i zezwolenia na ich udostępnianie. W szczególności Użytkownik zapewnia, że posiada prawa do użycia nazw, wizerunków lub innych danych, które mogą być objęte ochroną prawną.
Rozdział XI. Ograniczenie odpowiedzialności Administratora
1. Ryzyko związane z korzystaniem z Serwisu: korzystając z Serwisu, Użytkownik ponosi ryzyko związane z niewłaściwym wykorzystaniem treści ogłoszeń umieszczonych na stronach internetowych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść dodawanych ogłoszeń oraz za szkody i straty spowodowane przez niewłaściwe skorzystanie z ogłoszeń.
2. Rola Administratora. Administrator nie jest organizatorem, inicjatorem ani stroną transakcji między Użytkownikami a osobami trzecimi. Strona internetowa jest platformą handlową i komunikacyjną, za pośrednictwem której Użytkownicy mogą sprzedawać i kupować towary oraz usługi zgodnie z prawem i postanowieniami niniejszego Regulaminu.
3. Kontrola treści ogłoszeń. Administrator nie kontroluje rzetelności informacji zamieszczonych w ogłoszeniach przez Użytkowników.
4. Odpowiedzialność za transakcje. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku realizacji transakcji lub niewłaściwego zachowania którejkolwiek ze stron transakcji.
5. Odpowiedzialność za zachowania Użytkowników. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zachowania Użytkowników ani za towary lub usługi oferowane przez Użytkowników i opisane w treści dodawanych ogłoszeń. Wszelkie spory i konflikty między Użytkownikami będą rozstrzygane bez udziału Administratora.
6. Bezpieczeństwo danych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za nieuprawniony dostęp lub wykorzystanie serwerów Administratora i informacji Użytkowników przechowywanych na serwerach, jak również za wszelkie błędy wywołane przez wirusy lub inne szkodliwe oprogramowanie transmitowane przez osoby trzecie.
7. Kontrola jakości towarów i usług. Jakość, bezpieczeństwo, legalność i zgodność towarów lub usług z opisem, a także zdolność Użytkownika do sprzedaży lub zakupu towarów i usług wykraczają poza kontrolę Administratora.
8. Rozwiązywanie sporów. Wzajemne spory między Użytkownikami wynikające z korzystania z usług Serwisu będą rozstrzygane przez Użytkowników we własnym zakresie, bez udziału Administratora. Administrator nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej w związku z transakcjami Użytkowników.
9. Brak zrzeczenia się praw. Brak podjęcia działań przez Administratora w przypadku naruszenia postanowień Regulaminu przez Użytkowników nie pozbawia Administratora prawa do podjęcia odpowiednich środków w celu ochrony swoich praw w późniejszym okresie i nie stanowi zrzeczenia się praw przez Administratora w razie ponownego wystąpienia podobnych naruszeń.
10. Siła wyższa. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie obowiązków zapewnienia dostępu do stron internetowych z powodu nieprzewidzianych zdarzeń siły wyższej, których skutków nie można było przewidzieć ani przezwyciężyć (takich jak działania rządu, spory pracownicze, wypadki, przerwy w ogólnym systemie komunikacji itp.).
11. Charakter stosunku prawnego. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mogą być rozumiane jako stosunek agencji, partnerstwa, joint venture, stosunek pracy ani inny stosunek prawny pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem, o ile nie zostanie to wyraźnie określone w niniejszym dokumencie.
12. Odpowiedzialność za treść ogłoszeń. Administrator ponosi odpowiedzialność za ogłoszenia umieszczone na stronie internetowej wyłącznie w zakresie określonym przez obowiązujące przepisy prawa.
Rozdział XII. Postępowanie reklamacyjne
1. Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Serwisu należy zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres elektroniczny . Rozpatrzenie reklamacji następuje w ciągu 14 dni kalendarzowych. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres elektroniczny Usługobiorcy.
2. Spory wynikające ze świadczenia usług drogą elektroniczną przez serwis, jak i wszelkich stosunków prawnych wynikających ze świadczenia tychże usług, w tym umów zawieranych na podstawie niniejszego regulaminu, również po zakończeniu świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę, jak i w przypadku wypowiedzenia, rozwiązania, odstąpienia, unieważnienia lub uznania za niebyłe tychże umów, wyłącznie właściwy jest sąd powszechny według właściwości miejscowej dla Administratora Serwisu, za wyjątkiem osób mających status konsumenta.
3. W przypadku powstania sporu pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem Serwisu, strony zobowiązują się w pierwszej kolejności podjąć próbę polubownego rozwiązania sprawy. Polubowne rozwiązywanie sporu obejmuje:bezpośrednią wymianę korespondencji w formie elektronicznej lub pisemnej, przedstawienie stanowisk obu stron oraz próby znalezienia satysfakcjonującego rozwiązania w terminie do 30 dni od zgłoszenia sporu. Jeżeli polubowne rozwiązanie sporu nie zostanie osiągnięte, Użytkownik ma prawo zwrócić się do właściwego sądu powszechnego zgodnie z właściwością miejscową Administratora w przypadku sporu, w którym nie bierze udziału konsument.
3.1 Niniejszy zapis nie ogranicza prawa Użytkownika do skorzystania z pomocy mediatora, rzecznika praw konsumenta lub innych instytucji zajmujących się rozwiązywaniem sporów w sposób polubowny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3.2 Wszelkie zgłoszenia dotyczące sporów należy kierować na adres kontaktowy Administratora podany w Serwisie. Administrator zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub ograniczenia dostępu do konta Użytkownika w trakcie trwania procesu rozwiązywania sporu, jeżeli spór dotyczy naruszenia Regulaminu przez Użytkownika.
3.4 Administrator nie ponosi odpowiedzialności za żadne straty lub szkody wynikające z zawieszenia lub ograniczenia dostępu do konta Użytkownika w trakcie trwania procesu rozwiązywania sporu, pod warunkiem że działania te są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i postanowieniami niniejszego Regulaminu. W przypadku, gdy Użytkownik nie przestrzega procedur określonych w niniejszym rozdziale, Administrator ma prawo do natychmiastowego zablokowania konta Użytkownika oraz wszelkich powiązanych usług, bez obowiązku zwrotu jakichkolwiek poniesionych przez Użytkownika kosztów.
Rozdział XIII. Postanowienia końcowe
1. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia opublikowania na stronach Serwisu i stanowi integralną część zawieranej z usługobiorcą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
2. Regulamin może ulec zmianie. W przypadku zmiany Regulaminu, Użytkownik zostanie powiadomiony w formie elektronicznej. Zmiany w Regulaminie dokonywane są w celu poprawy funkcjonowania Serwisu, dostosowania do zmieniających się przepisów prawa oraz wprowadzenia nowych funkcjonalności i ulepszeń, które mają na celu lepsze zaspokojenie potrzeb Użytkowników.
2.1. Akceptacja zmian. Jeżeli w terminie tygodniowym od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu Użytkownik nie złoży oświadczenia o wypowiedzeniu umowy, uważa się, że zmiany zostały przez niego przyjęte. Wypowiedzenie warunków umowy następuje poprzez zawiadomienie Usługodawcy o wypowiedzeniu warunków umowy na podany w powiadomieniu adres elektroniczny z adresu e-mail konta Użytkownika.
2.2. Wejście w życie zmian: Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Administratora, nie krótszym jednak niż 7 dni od dnia poinformowania o tym fakcie Użytkowników poprzez zamieszczenie informacji na stronie internetowej Serwisu. Usługi aktywowane przed wejściem w życie zmiany Regulaminu będą wykonywane na dotychczasowych zasadach.
2.3. Brak akceptacji zmian. W przypadku, gdy Użytkownik nie akceptuje nowej treści Regulaminu, jest obowiązany niezwłocznie zaprzestać dalszego korzystania z usług Serwisu. Dalsze korzystanie z Serwisu oznacza zgodę Użytkownika na obowiązującą wersję Regulaminu.
2.4 . Komunikaty informacyjne. Komunikaty informacyjne przeznaczone dla szerokiej społeczności Użytkowników będą umieszczane na stronach internetowych i/lub wysyłane e-mailem na adresy Użytkowników.
2.5. Rozwiązywanie sporów. Jeżeli spory i rozbieżności wynikną z, lub w związku z niniejszym Regulaminem, strony zobowiązują się podjąć próbę polubownego rozwiązania sprawy w drodze negocjacji.
3. Usługodawca ma prawo do natychmiastowego wypowiedzenia umowy w przypadku naruszenia przez Usługobiorcę postanowień Regulaminu, jak i powszechnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku wypowiedzenie umowy z winy Usługobiorcy, Usługodawca zachowuje prawo do wynagrodzenia za czas świadczenia usługi.
4. Na wszelkie usługi jest wystawiona faktura VAT. Faktura wystawiana jest usługobiorcy bez podpisu wystawcy. Usługobiorca wyraża zgodę na wystawienie faktury bez jego podpisu. Faktura zostanie przesłana Usługobiorcy drogą elektroniczną na adres e-mail Konta użytkownika.
5. Niniejszy Regulamin sporządzono w języku polskim. Tłumaczenie na inny język zostało sporządzone dla zgodności z obowiązującymi wymogami prawnymi. W razie jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy wersją polską, a wersją w jakimkolwiek innym języku, wersja polska ma pierwszeństwo.
6. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane przez sąd za nieważne lub niewykonalne, nie wpłynie to na ważność czy też wykonalność pozostałych postanowień Regulaminu.