English (United Kingdom)
There is no translation available.

Administratorem oraz właścicielem serwisu internetowego działającego pod adresem domeny internetowej firma.transportowa.com.pl jest spółka Idea Business z siedzibą w 34-122 Wieprz przy ul. Lawendowej 11, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001115184, Regon 529107518 , NIP PL5512667106 (kapitał zakładowy w wysokość 50.000 Pln).

Adres elektroniczny:

Telefon 605 517 309

 

Rozdział I. Postanowienia ogólne

1. Regulamin określa rodzaje oraz warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Idea Business Sp z o.o. zwaną dalej „Usługodawcą”, „Serwisem”, „Platformą Transportową” lub „Administratorem” oraz korzystania z internetowego serwisu internetowego "Katalog Firm" działający pod domeną firma.transportowa.com.pl , jak również warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie takich usług, a także tryb postępowania reklamacyjnego.

2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie do świadczenia usług drogą elektroniczną, w szczególności do składania oświadczeń woli w postaci elektronicznej, stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej .

3. Użyte w regulaminie określenia należy rozumieć następująco:

Usługodawca / Serwis / Platforma Transportowa /Administrator – Idea Business Sp z o.o.. z siedzibą w 34-122 Wieprz przy ul. Lawendowa 11, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001115184,

Serwis / Platforma Transportowa – internetowy serwis pod nazwą "Katalog Firm" prowadzony przez Administratora w języku polskim oraz wersjami tłumaczeniowymi, umożliwiający zamieszczanie i przeglądanie ogłoszeń, przeglądanie treści informacyjnych oraz platformy szkoleniowej, dostępny w domenie internetowej firma.transportowa.com.pl, a także w ramach połączonych i zintegrowanych serwisów internetowych prowadzonych przez Administratora pod domeną platforma.transportowa.com.pl - "Tablica Ładunków Pojazdów",

Użytkownik / Usługobiorca / Zleceniodawca - osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, działająca przez swoich uprawnionych przedstawicieli, która w trybie przewidzianym w Regulaminie utworzyła Konto,

Konto - dostępne dla danego Użytkownika po aktywowaniu miejsce w Serwisie, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Usługi oraz wprowadza i zarządza danymi, opisami i innymi elementami związanymi z udziałem w Serwisie. Konto zakładane jest w oparciu o adres e-mail Użytkownika,

Adres elektroniczny - oznaczenie systemu teleinformatycznego umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej,

Ogłoszenie / Wizytówka Firmy – sporządzona przez Użytkownika zarejestrowanego w Serwisie, będącego przedsiębiorcą lub reprezentującą firmę działającą w branży transportowej lub spedycyjnej, pod warunkiem posiadania wymaganych licencji i zezwoleń. Ogłoszenie może dotyczyć usług świadczonych przez firmę lub innych aspektów jej działalności, zgodnie z zasadami przewidzianymi w Regulaminie,

Zweryfikowana Firma – status przyznawany wizytówce firmy (ogłoszeniu) w katalogu firm transportowych i spedycyjnych - Użytkownikowi Serwisu, który spełnił wymogi określone w regulaminie serwisu,

Towar — rzecz, usługa lub prawo oferowane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą być przedmiotem ogłoszenia, nabycia zgodnie z niniejszym Regulaminem,

Platforma Szkoleniowa – Akademia Platformy Transportowej – to dedykowana w Serwisie sekcja edukacyjna, oferująca dostęp do bezpłatnych lub płatnych kursów i materiałów szkoleniowych dla zarejestrowanych Użytkowników. Szkolenia są skierowana do osób działających w branży transportowej, w tym kierowców, dyspozytorów i logistyków, umożliwiając zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie zagadnień branżowych – transportu . Użytkownik korzystający z Platformy Szkoleniowej zobowiązuje się do przestrzegania zasad określonych w Regulaminie Serwisu, a dostęp do materiałów jest możliwy wyłącznie na zasadach tam przewidzianych,

Zablokowanie konta / Zawieszenie konta - nałożenie przez Administratora ograniczeń na funkcjonalność usług w Serwisie dla danego konta Użytkownika, co oznacza zaprzestanie wyświetlania wszelkich ogłoszeń tego Użytkownika, wygaśnięcie prawa i możliwości technicznych do stworzenia, umieszczenia i opublikowania nowego ogłoszenia, korzystania z zasobów zarezerwowanych dla zarejestrowanych i aktywnych Użytkowników Serwisu oraz dostępu do Platformy Szkoleniowej, a także do zablokowania/zawieszenia konta w zintegrowanych serwisach pod domeną platforma.transportowa.com.pl.

Świadczenie usługi drogą elektroniczną - wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. - Prawo komunikacji elektronicznej.

4. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym serwisu:

  • do korzystania z zasobów serwisu wymagany jest dostęp do Internetu oraz przeglądarka internetowa, która akceptuje pliki typu cookie,

  • pliki typu cookie to informacje zapisywane przez serwis na komputerze użytkownika, które serwis może odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tegoż komputera,

  • do korzystania z usług odpłatnych wymagana jest poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa,

  • korzystanie z usług świadczonych za pośrednictwem poczty elektronicznej wymaga posiadania czynnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej,

  • usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z niedostosowania się do wskazanych wyżej wymogów technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym się posługuje.

5. Zamawiając usługę, Usługobiorca potwierdza, że zapoznał się z jej opisem, warunkami jej świadczenia przez usługodawcę oraz Regulaminem oraz oświadcza, że akceptuje wszystkie postanowienia Regulaminu Serwisu, Polityki Prywatności, Polityki Cookie i wyraża dobrowolną zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

6. Regulamin Serwisu, Polityka Prywatności, Polityka Cookie udostępniany jest nieodpłatnie przed zawarciem umowy o świadczenie usług w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się usługobiorca.

7. Usługobiorca jest związany postanowieniami Regulaminu Serwisu, które zostały mu udostępnione. Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem Serwisu, Polityką Prywatności i Polityką Cookie.

8. Jeżeli Użytkownik nie akceptuje regulaminu w całości lub w części, Administrator prosi Użytkownika o opuszczenie niniejszej strony internetowej.

9. Wszystkie transakcje odbywają się bezpośrednio pomiędzy Użytkownikami.

10. Administrator pełni wyłącznie rolę dostawcy narzędzia komunikacyjnego umożliwiającego zamieszczanie i przeglądanie ogłoszeń oraz zawieranie transakcji między Użytkownikami. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń ani za skutki działań lub zaniechań Użytkowników, chyba że obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej. W sytuacjach określonych w Regulaminie, Administrator może podejmować interwencje wobec Użytkowników poprzez wybrane działania ujęte w niniejszym regulaminie.

 

Rozdział II. Rejestracja Konta

1.Podczas rejestracji w serwisie Użytkownik zobowiązany jest podać następujące dane:

1.1. Pełna nazwa* - należy wpisać imię i nazwisko

1.2.. Nazwa użytkownika* - należy wybrać taką nazwę, która będzie podawana przy formularzu logowania do Serwisu – nazwa nie jest widoczna dla innych użytkowników

1.3. Hasło*, Powtórz hasło* - jest to indywidualny ciąg znaków (w świetle wymagań wskazanych w formularzu), za pośrednictwem którego będzie można się logować na indywidualne konto użytkownika.

1.4. Adres poczty elektronicznej* - oznaczenie systemu teleinformatycznego umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

2. Pozostałe czynności przy rejestracji konta to decyzja o subskrypcji newslettera. Serwis oferuje subskrypcję bezpłatnego newslettera. Aby otrzymywać wiadomości newslettera, użytkownik powinien zaznaczyć opcję „Zapisz się do newslettera”. W sekcji Profil należy również wskazać, czy konto jest firmowe, czy osobiste. Jeżeli zakładane jest konto firmowe, należy uzupełnić wszystkie pola zgodnie z rzeczywistymi danymi podmiotu lub indywidualnej działalności gospodarczej, którą użytkownik reprezentuje. W przypadku, gdy konto zakłada przedsiębiorstwo ubiegające się o status „Zweryfikowanej Firmy”, należy pamiętać, że status ten jest widoczny wyłącznie w płatnej wizytówce firmy (ogłoszeniu) po spełnieniu następujących warunków:

a) za pośrednictwem formularza (sekcja „Pliki”) należy dołączyć i przesłać skan decyzji lub zezwolenia na działalność transportową lub spedycyjną. Dokument może zawierać znak wodny, jednak wszystkie dane muszą być czytelne w celu przeprowadzenia weryfikacji.

b) przelać kwotę 1 PLN z firmowego rachunku bankowego przedsiębiorstwa, które użytkownik reprezentuje, na rachunek Administratora: Idea Business Sp. z o.o. z siedzibą w 34-122 Wieprz, ul. Lawendowa 11: 62 1020 1433 0000 1602 0221 7800 - "weryfikacja".

c) przelać kwotę 1 Euro z firmowego rachunku bankowego przedsiębiorstwa, które użytkownik reprezentuje, na rachunek Administratora: Idea Business Sp. z o.o. z siedzibą w 34-122 Wieprz, ul. Lawendowa 11: BPKOPLPW PL86 1020 1433 0000 1102 0236 6508 - „weryfikacja”

Podanie powyższych danych przez użytkownika jest całkowicie dobrowolne.

3. W celu zarejestrowania się i założenia konta użytkownik powinien:

a) wypełnić formularz rejestracyjny znajdujący się na stronie internetowej serwisu,

b) wypełnić wszystkie pola formularza oznaczone gwiazdką jako obowiązkowe;

4. Poprawnie wypełniony wniosek rejestracyjny i zaakceptowany przez użytkownika zostaje przesłany do systemu teleinformatycznego Serwisu.

5. Na wskazany we wniosku rejestracyjnym adres elektroniczny system wysyła potwierdzenie rejestracji konta w serwisie, z prośbą o zweryfikowanie danych i zakończenie rejestracji. W tej sytuacji należy uruchomić link w korespondencji, poprzez jego naciśnięcie lub wprowadzenie w adres wyszukiwarki.

6. Brak poprawnej weryfikacji danych, w tym adresu elektronicznego skutkuje tym, że użytkownik ma ograniczone możliwości korzystania z usług Serwisu udostępnionych tylko dla zarejestrowanych użytkowników (np.: brak możliwości umieszczania ogłoszeń itp.). Serwis zastrzega sobie prawo do usunięcia niezweryfikowanego konta po upływie 7 dni od dnia założenia konta przez użytkownika.

7. Wraz z zarejestrowaniem konta użytkownik oświadczenia, że akceptuje postanowienia Regulaminu Serwisu, Politykę Prywatności, Politykę Cookie oraz wyraża zgodę na świadczenie usług drogą elektroniczną zgodnie z postanowieniami Regulaminu. Użytkownik ponadto oświadcza, że wyraża zgodę na:

a) przetwarzanie, gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, udostępnianie i usuwanie danych osobowych usługobiorcy przez usługodawcę w zakresie niezbędnym do świadczenie usług poprzez Serwis,

b) przetwarzanie, gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, udostępnianie i usuwanie danych osobowych usługobiorcy przez usługodawcę w celach marketingowych i statystycznych,

c) przetwarzanie, gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, udostępnianie i usuwanie danych osobowych usługobiorcy w celu reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji usługobiorców z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez usługodawcę,

8. W przypadku oznaczenia opcji zapisz się do newslettera i rejestracji konta użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie od Idea Business Sp z o.o. treści informacyjnych i marketingowych (informacji handlowych) za pośrednictwem newslettera, w tym informacji o promocjach i ofertach specjalnych dotyczących Idea Business Sp z o.o. Administratorem Twoich danych osobowych jest Idea Business Sp z o.o. (ul. Lawendowa, 34-122 Wieprz). Wyszczególnione dane będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na zasadach określonych w regulaminie serwisu.

9. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu, przepisy dotyczące ochrony danych osobowych mają zastosowanie wyłącznie do osób fizycznych. Podmioty takie jak spółki prawa handlowego, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej oraz osoby prawne, podlegają innym regulacjom prawnym odnoszącym się do ochrony danych, które nie obejmują ochrony danych osobowych w takim samym zakresie.

10. Likwidacja konta następuje na wniosek właściciela konta skierowany na adres elektroniczny Serwisu z e-mail z którego dane konto zostało założone. Wniosek ten powinien zawierać login i adres elektroniczny, jaki był podany w formularzu rejestracyjnym oraz oświadczenie o likwidacji konta. Po przyjęciu zgłoszenia i potwierdzeniu prawdziwości podanych danych, w terminie do 30 dni, wszelkie dane związane z kontem zostaną usunięte z publikacji w serwisie i nie będą widoczne. Pełne usunięcie danych z systemów Administratora Serwisu nastąpi po upływie dwóch lat od zaprzestania publikacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Okres ten jest niezbędny do dochowania ewentualnych zobowiązań lub roszczeń wynikających z transakcji zawieranych za pośrednictwem serwisu, w tym umów przewozu. Administrator Serwisu zastrzega sobie prawo do przechowywania danych przez wskazany okres w celu wypełnienia obowiązków prawnych lub zabezpieczenia roszczeń, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz RODO.

 

Rozdział III. Usługi bezpłatne świadczone przez Serwis

1. Usługami bezpłatnymi świadczonymi przez serwis są:

a) czytanie artykułów,

b) przeglądanie ogłoszeń, kierowanie zapytań do ogłoszeniodawców,

c) szkolenia znajdujące się w bezpłatnej sekcji,

d) udział w ankietach i konkursach,

e) otrzymywanie newslettera,

f) przeglądanie pozostałej treści serwisu.

2. Informacje zawarte na stronie mają charakter wyłącznie informacyjny tzn. przykładowy. Serwis wyłącza odpowiedzialność za skutki wykorzystania wszelkich informacji zamieszczonych na stronach internetowych Serwisu (łącznie z posłużeniem się wzorami pism oraz komentarzami znajdującymi się w plikach do pobrania udostępnionych przez serwis zarówno bezpłatnie i odpłatnie).

3. Zabrania się zamieszczania w Serwisie jakichkolwiek treści, które:

  • zawierają treści sprzeczne z prawem,

  • naruszają obowiązujące normy społeczne lub obyczajowe, jak również zasady współżycia społecznego, 

  • zawierają treści uznawane powszechnie za wulgarne, obelżywe lub obraźliwe,

  • zawierają treści pornograficzne,

  • naruszają jakiekolwiek prawa osób trzecich, 

  •  zawierają wirusy lub pliki mogące uszkodzić sprzęt komputerowy użytkownika lub serwisu, pogorszyć jego pracę lub w jakikolwiek inny sposób wpływać niekorzystnie na funkcjonowanie sprzętu komputerowego Użytkownika lub Serwis.

3.1 Zabrania się zamieszczania przekazów reklamowych zarówno w formie tematu, postu, jak i wiadomości prywatnych (PM) bez uprzedniej zgody serwisu. Dotyczy to wszelkich form promocji, w tym tekstowych, graficznych, audiowizualnych oraz linków kierujących do zewnętrznych stron internetowych, niezależnie od ich charakteru. 

3.2 Zabrania się również wykorzystywania danych Użytkowników Serwisu w celach reklamowych, marketingowych, promocyjnych lub innych niezgodnych z przeznaczeniem serwisu. Dotyczy to takich danych jak: adres e-mail, profil na portalach społecznościowych (np. Facebook, LinkedIn, Instagram), numer telefonu, a także jakiekolwiek inne dane umożliwiające kontakt poza platformą serwisu. Wszelkie działania polegające na wysyłaniu niezamówionych informacji handlowych (tzw. spam) za pomocą danych pozyskanych z Serwisu będą traktowane jako naruszenie regulaminu oraz obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Administrator zastrzega sobie prawo do podejmowania odpowiednich działań, takich jak blokada konta, usunięcie treści, czy zgłoszenie nadużycia do odpowiednich organów, w przypadku naruszenia powyższych zasad.

4. Serwis ma prawo zablokować konto użytkownika i uniemożliwić mu korzystanie z zasobów dla zarejestrowanych użytkowników w przypadku naruszenia przez użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu.

5. Usługą świadczoną za pośrednictwem poczty elektronicznej dla zarejestrowanych użytkowników serwisu jest wysyłanie zamówionego „newslettera" oraz wiadomości e-mail na podany przez użytkownika adres skrzynki poczty elektronicznej w tym informacji handlowej.

6. Usługa subskrypcji newslettera serwisu jest usługą bezpłatną i dostępną dla każdego zarejestrowanego użytkownika w Serwisie.

 

Rozdział IV. Ogłoszenia – Katalog Firm Transportowych i Spedycyjnych

1. Publikację ogłoszenia, tak zwanej wizytówki firmy, Serwis umożliwia zarejestrowanym Użytkownikom, którzy prowadzą ewidencjonowaną działalność gospodarczą lub reprezentują podmiot prowadzący taką działalność w zakresie transportu lub spedycji, a także posiadają wymagane licencje i zezwolenia. Spełnienie tych warunków jest konieczne i obligatoryjne – wymagane jest nie tylko posiadanie wpisu kodu PKD wskazującego na transport lub spedycję w działalności gospodarczej, lecz również posiadanie aktualnych i stosownych licencji oraz zezwoleń na świadczenie usług transportowych lub spedycyjnych. Tacy Użytkownicy mogą dodawać w Serwisie ogłoszenie (w świetle obowiązującego Cennik) zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie Serwisu. Ogłoszenia mogą być zamieszczane w Katalogu Firm Transportowych i Spedycyjnych wyłącznie w zakresie zgodnym z profilem tego katalogu, zgodnie z wytycznymi ujętymi w wskazówkach, co do kwestii, tytułu, opisu oraz innych danych.

2. Użytkownik może dodać jedno ogłoszenie – wizytówkę firmy – w ramach prowadzonej działalności, jeżeli świadczy wyłącznie usługi transportowe lub wyłącznie spedycyjne (np.: firma transportowa, która ma licencję na przewóz rzeczy, może tylko umieścić jedno ogłoszenie (wizytówkę firmy) w katalogu firm transportowych, firma która ma licencję spedycyjną może umieścić tylko i wyłącznie swoje ogłoszenie w kategorii firm spedycyjnych). W przypadku, gdy działalność Użytkownika obejmuje zarówno usługi transportowe, jak i spedycyjne, może on zamieścić dwa oddzielne ogłoszenia – wizytówki: jedno dotyczące działalności transportowej, a drugie działalności spedycyjnej. Jeżeli Użytkownik reprezentuje firmę posiadającą oddziały w różnych lokalizacjach, konieczne jest utworzenie odrębnego konta użytkownika dla każdego oddziału oraz przygotowanie odrębnego ogłoszenia – wizytówki dla każdego z nich.

3. Aktywacja ogłoszenia dokonywana jest przez Administratora w ciągu czterdziestu ośmiu godzin (nie wlicza się w ten czas dni ustawowo wolnych od pracy) od momentu jej zapisania przez użytkownika. W tym czasie Administrator weryfikuje dane zawarte w wizytówce. W przypadku braku zastrzeżeń, wizytówka zostanie opublikowana. W przypadku jakichkolwiek niejasności lub potrzeby dodatkowych informacji, Administrator może również poprosić o dodatkowe dokumenty lub wyjaśnienia. Administrator zastrzega sobie prawo do kontaktu telefonicznego z właścicielem firmy lub jego przedstawicielem w celu potwierdzenia danych w ramach procesu weryfikacji. W przypadku niespełnienia warunków nałożonych przez Administratora na użytkownika, Administrator ma prawo zawiesić proces weryfikacji konta użytkownika, odmówić aktywacji ogłoszenia użytkownika lub nadania ogłoszeniu statusu „Zweryfikowana Firma” bez konieczności podania przyczyny. W takiej sytuacji połowa opłaty aktywacyjnej zostanie zwrócona na konto użytkownika w terminie 7 dni od daty powiadomienia o odmowie aktywacji ogłoszenia ze statusem „Zweryfikowana Firma”. Opłata za emisję ogłoszenia zostanie zwrócona w kwocie pomniejszonej o 20% wartości opłaconego ogłoszenia przez użytkownika, niezależnie od tego, czy użytkownik ubiegał się w swoim ogłoszeniu o przyznanie statusu „Zweryfikowana Firma”. Zwrot nastąpi w terminie 7 dni od daty powiadomienia użytkownika o odmowie aktywacji ogłoszenia.

4. Warunkiem zamieszczenia ogłoszenia jest akceptacja warunków regulaminu serwisu i rejestracja konta.

5. Użytkownik zobowiązuje się do umieszczania wyłącznie ogłoszeń, których przedmiotem mogą być treści zgodne z przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego, a w szczególności usługi oraz towary, którymi obrót dopuszczają przepisy prawa polskiego oraz postanowienia regulaminu serwisu.

6. Treść ogłoszenia Użytkownika powinna być zgodna ze stanem faktycznym oraz być ściśle związana profilem Serwisu i dostępnymi kategoriami. Zamieszczone ogłoszenia powinno odzwierciedlać rzeczywisty zamiar dokonania transakcji, której ogłoszenie dotyczy. Użytkownikom, zabrania się umieszczania ogłoszeń których:

a) treść ogłoszenia nie odpowiada wybranej kategorii,

b) jest duplikatem, wielokrotnie powtórzone (o charakterze spamu),

c) treść nakłania odbiorcę do użytkowania/kupowania/obrotu przedmiotami/usługami prawnie zakazanymi,

d) treść jest niezgodna z obowiązującymi w Polsce normami prawno-etycznymi oraz zasadami współżycia społecznego,

e) treść ogłoszenia zawiera przedmioty (gadżety erotyczne) lub zdjęcia zawierające treści pornograficzne lub proponuje sponsoring, odpłatne usługi seksualne,

f) treść ogłoszenia zawiera ciągi powtarzających się znaków i cyfr,

g) treść reklamuje serwisy konkurencyjne, strony pośredniczące w sprzedaży usług itp.

Serwis zastrzega sobie prawo do edycji lub kasowania ogłoszeń których treść narusza postanowienia niniejszego regulaminu. Użytkownik, którego ogłoszenie zostanie uznane za naruszające powyższe zasady, może zostać objęty ograniczeniami w dostępie do Serwisu. Administrator zastrzega sobie prawo do tymczasowego lub trwałego zawieszenia konta Użytkownika bez konieczności wcześniejszego powiadomienia.

7. Zabronione jest zamieszczenie w Serwisie ogłoszeń zawierających oferty dotyczących obrotu następującymi przedmiotami oraz dołączanie do nich zdjęć związanych z następującymi przedmiotami:

  • niebezpieczne substancje chemiczne w postaci czystej, mogące zagrażać życiu, zdrowiu lub środowisku (np. kwas siarkowy, karbid), 

  • filmy, muzykę, oprogramowanie i inne towary, które naruszają prawa autorskie, własność intelektualną,

  • klucze seryjne sprzedawane bez dołączonego oryginalnego oprogramowania,

  • prace magisterskie, dyplomowe, licencjackie, maturalne, wypracowania i inne prace tego typu oraz usługi związane z tworzeniem takich prac,

  • substancje psychotropowe, środki odurzające, narkotyki, a także inne substancje, które przeznaczone są do stosowania jako środki zastępcze, 

  • napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe a także tytoń nieprzetworzony,

  • materiały pirotechniczne i wybuchowe wybuchowe i pirotechniczne (np. świece dymne, fajerwerki itp.), broń i amunicję, której posiadanie lub obrót wymaga uzyskania odpowiedniego pozwolenia, miotacze gazu, paralizatory elektryczne itp, 

  • bilety na mecze piłki nożnej,

  • kupony zniżkowe, rabatowe, uprawniające do uzyskania upustu lub innej korzyści na przyszły zakup towarów,

  • usługi i przedmioty związane z zachęcaniem do wysłania wiadomości tekstowej na płatne numery SMS (tzw. SMS Premium, 

  • udziały w spółkach, akcje, obligacje i inne papiery wartościowe, wierzytelności, jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych, polisy ubezpieczeniowe, z wyjątkiem papierów wartościowych w formie materialnej o wartości wyłącznie kolekcjonerskiej, 

  • martwe lub żywe okazy zwierząt (a także ich części, przetworzone), należące do gatunków umieszczonych w aktualnie obowiązujących aneksach A - D do rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunkowej dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi. 

8. W Serwisie ogłoszenie może zamieścić zarejestrowany Użytkownik za pośrednictwem formularza znajdującym się w zakładce - Dodaj Firmę. Ogłoszenie może być zamieszczone wyłącznie w języku polskim. W formularzu należy wypełnić co najmniej pola oznaczone jako obowiązkowe, można dodać zdjęcia (pięć zdjęć) oraz umieścić link do video z serwisu Youtube lub Vimeo, plik z prezentacją w formacie jpg, pdf, doc, docx, odt w ilości czterech sztuk o maksymalnym rozmiarze pliku 2048 kb. Dodanie ogłoszenia do zgłoszenia do publikacji następuję po przyciśnięciu przycisku zapisz i po uregulowaniu płatności poprzez moduł płatności PayPal, w przypadku ogłoszeń dodanych pierwszy raz oraz ogłoszeń wznowionych. W okresie emisji ogłoszenia Użytkownik może modyfikować treść ogłoszenia i jego parametry, może usunąć ogłoszenie lub dokonać wyboru opcji wznowienia czasu emisji ogłoszenia. W trakcie emisji ogłoszenia użytkownik może dokonać bezpłatnej edycji jeden raz dla ogłoszeń o długości emisji 180 dni, dwa razy przy emisji ogłoszenia 365 dni oraz 4 razy przy emisji ogłoszenia 730 dni. Za każdą kolejną ponad ten stan weryfikację edycji wizytówki Administrator obciąża Użytkownika opłatą w wysokości 5 Euro brutto lub równowartość tej kwoty w PLN. W przypadku nie nieuregulowanie opłaty w terminie trzech dni od przekazania faktury użytkownikowi pocztą elektroniczną na adres e-mail Użytkownika, ogłoszenie Użytkownika zostanie zawieszone w publikacji w Serwisie na czas nieuregulowania płatności do czasu końca emisji.

9. Weryfikacja edycji wizytówki dokonywana jest przez Administratora w ciągu czterdziestu ośmiu godzin (nie wlicza się w ten czas dni ustawowo wolnych od pracy) od momentu jej zapisania przez użytkownika. W tym czasie Administrator weryfikuje dane zawarte w wizytówce. W przypadku braku zastrzeżeń, wizytówka zostanie opublikowana. W przypadku jakichkolwiek niejasności lub potrzeby dodatkowych informacji, Administrator może również poprosić o dodatkowe dokumenty lub wyjaśnienia. Administrator zastrzega sobie prawo do kontaktu telefonicznego z właścicielem firmy lub jego przedstawicielem w celu potwierdzenia danych w ramach procesu weryfikacji. W przypadku odmowy spełnienia warunków nałożonych przez Administratora na użytkownika, Administrator może zawiesić proces weryfikacji konta użytkownika lub odmówić aktywacji ogłoszenia użytkownika lub nadania statusu takiemu ogłoszeniu „Zweryfikowana Firma” bez konieczności podania przyczyny. Administrator Serwisu zastrzega sobie prawo do monitorowania wszystkich ogłoszeń w celu wykrycia nieuczciwych praktyk związanych z edytowaniem treści ogłoszeń w sposób, który zmienia ich pierwotny charakter. Wszelkie zmiany w treści ogłoszeń, które w sposób zasadniczy odbiegają od pierwotnej wersji, mogą być uznane za nieuczciwe praktyki i skutkować usunięciem ogłoszenia oraz podjęciem dodatkowych środków zaradczych. Użytkownik, którego ogłoszenie zostanie uznane za nieuczciwie zmienione, może mieć ograniczony dostęp do serwisu, a jego konto może zostać tymczasowo lub trwale zawieszone bez wcześniejszego ostrzeżenia. Administrator Serwisu zastrzega sobie prawo do zażądania dodatkowych wyjaśnień od Użytkownika w przypadku wątpliwości co do zgodności wprowadzonych zmian z regulaminem serwisu. W przypadkach, w których zmiany w treści ogłoszeń zostaną uznane za nieuczciwe, opłaty wniesione za publikację ogłoszenia nie będą zwracane.

10. Użytkownik przed zapisaniem ogłoszenia, może skorzystać z funkcji podglądu ogłoszenia, aby zweryfikować poprawność wprowadzonych danych. Następnie może ogłoszenia przekazać do publikacji (w przypadku płatnej opcji Użytkownik zostanie skierowany do modułu płatności PayPal) powrócić do edycji ogłoszenia, poprawić treść, ponownie sprawdzić, zapisać lub anulować ogłoszenie.

11. Użytkownik, zgadzając się na emisję ogłoszenia w Serwisie, wyraża jednocześnie zgodę na równoległą jego publikację wraz wszystkimi elementami ogłoszenia u partnerów Serwisu w mediach społecznościowych; w których Platforma Transportowa ma swoje konta (Facebook, YouTube, Tiktok itp.). Publikacja ogłoszenia u partnerów lub w mediach społecznościowych jest bezpłatna i służy pozyskaniu jak największej liczby potencjalnych odbiorców ogłoszenia.

12. Ceny za publikację i emisję ogłoszenia przedłużony czas emisji, wznowienie) to ceny brutto, i są zawsze widoczne dla Użytkowników. Aktywacja opcji płatnych ogłoszenia następuje za pośrednictwem systemu płatności PayPal. Dokonanie przelewu, to akceptacja warunków transakcji i wyrażenie zgody na weryfikację ogłoszenia przez Administratora. Wysokość opłat może ulec zmianie. Usługi aktywowane przed wejściem w życie zmian będą wykonane na warunkach dotychczasowych, natomiast dalsze aktywacje możliwe są na warunkach bieżących. Link do aktualnego Cennik.

13. Użytkownik może umieścić jedno ogłoszenie dla reprezentowanej firmy transportowej lub spedycyjnej zgodnie z zapisem punktu 2 niniejszego rozdziału. W katalogu firm może znajdować się tylko jedna wizytówka dotycząca transportu lub spedycji. Użytkownik nie może publikować kolejnego ogłoszenia - wizytówki firmy, która miała już swoją emisję, zaraz po jego wygaśnięciu, a także w okresie 180 dni od jego wygaśnięcia – przez tzw. okres karencji 180 dni. Dopiero po okresie 180 dni od wygaśnięcia ogłoszenia – wizytówki, Użytkownik ponownie może utworzyć nowe ogłoszenie – wizytówkę i zgłosić Administratorowi do publikacji ogłoszenia.

 

Rozdział V. Kod kuponu promocyjnego i rabatowego 

1. Definicja i rodzaje kuponów:

a) „Kupony Rabatowe” - obniżają wartość płatności o określony procent wskazany na kuponie,

b) „Kupony Promocyjny” - przyznają rabat kwotowy o określonej wartości pieniężnej, który można wykorzystać przy zakupie wybranych usług, pakietów punktowych lub innych dóbr oferowanych przez Platformę Transportową.

2. Warunki użycia kuponów. Każdy kupon promocyjny lub rabatowy przyznawany przez Serwis posiada termin ważności, limit jednorazowego lub wielokrotnego wykorzystania oraz inne ograniczenia, które mogą obejmować wybrane usługi, minimalną wartość zamówienia lub inne zastrzeżenia wskazane w warunkach promocji. Kupony nie mogą być wymieniane na gotówkę, a ich niewykorzystanie w terminie oznacza wygaśnięcie uprawnień do ich realizacji. 

3. Jak skorzystać z kuponu. Aby skorzystać z kuponu: należy wprowadzić kod kuponu w odpowiednie pole w module płatności w Serwisie. Jeśli kod jest ważny i spełnia warunki promocji, rabat zostanie automatycznie naliczony. W przypadku kuponów promocyjnych o określonej wartości kwotowej, ich użycie pozwoli na uregulowanie części lub całości płatności za wybrane usługi lub inne dobra oferowane przez Serwis.

4. Ograniczenia i wyłączenia. Kupony nie podlegają wymianie na gotówkę. W przypadku zwrotu towaru lub rezygnacji z usługi, kupony wykorzystane w transakcji nie podlegają zwrotowi ani ponownemu użyciu, chyba że regulamin danej promocji stanowi inaczej. Kupony mogą nie być łączone z innymi promocjami lub rabatami, o ile nie przewidziano inaczej w warunkach danej promocji.

5. Odpowiedzialność Użytkownika. Użytkownik zobowiązuje się do poprawnego wprowadzenia kodu kuponu przed zakończeniem transakcji. Administrator Serwisu nie ponosi odpowiedzialności za niewykorzystanie kuponu z przyczyn leżących po stronie Użytkownika.

6. Postanowienia końcowe w sprawie kodów kuponów promocyjnych i rabatowych. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany warunków promocji, anulowania kuponów lub wprowadzenia dodatkowych ograniczeń w dowolnym momencie, o czym Użytkownicy zostaną poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem. Szczegółowe warunki każdej promocji związanej z kuponami są publikowane w Serwisie i stanowią integralną część niniejszego Regulaminu.

 

Rozdział VI. Szkolenia. Akademia Platformy Transportowej (Free) (Pro)

1. Uczestnictwo w szkoleniach. Uczestnikiem szkolenia może być każda pełnoletnia osoba, która posiada aktywne konto zarejestrowane w Serwisie. Udział w szkoleniach jest całkowicie dobrowolny.

2. Charakterystyka szkoleń Szkolenia są tematyczne i składają się z modułów zawierających:

a) materiały szkoleniowe w postaci wykładów filmowych i innych treści edukacyjnych,

b) quizy do rozwiązania oraz zadania, materiały na PDF oraz inne pomoce

c) egzamin końcowy. 

3. Dostęp do szkoleń Akademii Platformy Transportowej (Free) jest bezpłatny, a do wersji (Pro) płatny.

4. Uczestnicy nie mają ustalonego limitu czasowego na ukończenie szkolenia. Użytkownik jest świadomy, że dane szkolenie może ulec modyfikacji lub zostać wycofane z oferty szkoleniowej w dowolnym momencie. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w treści szkolenia, jego formie oraz w warunkach dostępności bez wcześniejszego powiadomienia uczestników. W przypadku wycofania szkolenia z oferty, Użytkownik zostanie poinformowany w newsletterze o terminie zakończenia dostępu do materiałów szkoleniowych.

5. Egzamin końcowy. Użytkownik, aby ukończył szkolenie musi zdać egzamin końcowy. Użytkownik może podejść do egzaminu dowolną liczbę razy, aż do uzyskania wyniku pozytywnego.

6. Certyfikat ukończenia szkolenia. Po ukończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu końcowego z wynikiem pozytywnym, Uczestnik otrzymuje Certyfikat ukończenia szkolenia. Certyfikat jest wydawany w formie elektronicznej (PNG) i można pobrać w zakładce Panel Użytkownika > Szkolenia > Moje Certyfikaty, następnie taki certyfikat może zostać wydrukowany przez Uczestnika. Otrzymanie Certyfikatu nie wiąże się z żadnymi opłatami.

7. Własność i ochrona materiałów szkoleniowych. Wszystkie materiały szkoleniowe są chronione prawem autorskim i stanowią własność Serwisu. Pobieranie, kopiowanie lub udostępnianie materiałów szkoleniowych bez zgody Serwisu jest zabronione.

8. Odpowiedzialność Serwisu. Serwis dokłada wszelkich starań, aby materiały szkoleniowe były aktualne i zgodne z tematyką szkoleń, jednak nie ponosi odpowiedzialności za ich aktualność, przypadkowe błędy, nieścisłości, wady, kompletność ani skuteczność w osiąganiu zamierzonych celów zawodowych. Serwis nie gwarantuje sukcesu zawodowego Uczestników po ukończeniu szkolenia.

9. Rezygnacja z udziału w szkoleniu. Korzystanie ze szkoleń jest całkowicie dobrowolne i nie wymaga dodatkowych zobowiązań. Uczestnik może w każdej chwili zrezygnować z udziału w szkoleniu, bez żadnych konsekwencji.

10. Polityka prywatności. Dane osobowe Uczestników są przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności Serwisu, na którą Użytkownik wyraził zgodę podczas rejestracji konta.

 

Rozdział VII. Wysyłka bezpłatnego newslettera

1. Zgoda na otrzymywanie newslettera. Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie od Idea Business Sp. z o.o. treści informacyjnych i marketingowych (informacji handlowych) za pośrednictwem newslettera, w tym informacji o promocjach i ofertach specjalnych dotyczących Idea Business Sp. z o.o.

2. Administrator danych osobowych. Administratorem danych osobowych użytkownika jest Idea Business Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Lawendowej, 34-122 Wieprz. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie serwisu.

3. Dobrowolność podania danych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do otrzymywania newslettera. Brak podania danych uniemożliwi wysyłkę newslettera.

4. Prawa użytkownika. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Wszelkie żądania dotyczące danych osobowych mogą być kierowane na adres elektroniczny serwisu.

5. Okres przetwarzania danych. Dane osobowe użytkownika będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów wysyłki newslettera lub do momentu wycofania zgody przez użytkownika.

6. Ochrona danych osobowych. Administrator danych zobowiązuje się do stosowania odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, aby zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych użytkowników.

7. Zasady przetwarzania danych. Dane osobowe użytkowników będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz polityką prywatności serwisu.